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− | [[gusqua|ca]]? | + | [[gusqua|ca]]?<!-- Quien es el que mucho habla le lengua chibcha? --> |
− | <center>'''Bernardo''' [[guɣ]].</center> | + | <center>'''Bernardo''' [[guɣ]]. <!-- Es Bernardo --></center> |
− | [[muysca|Muɣſca]] [[hɣſqui]] [[ucansuca|vcasûca]] [[a-|a]][[guene|guen]][[ua|uâ]]<!--Persona que sepa de esta manera existe? -->? | + | [[muysca|Muɣſca]] [[hɣſqui]] [[ucansuca|vcasûca]] [[a-|a]][[guene|guen]][[ua|uâ]]<!-- Persona que sepa así, de esta manera, existe? -->? |
<center>[[a-|A]][[guê]][[-za|ʒhâ]].</center><!-- No existe --> | <center>[[a-|A]][[guê]][[-za|ʒhâ]].</center><!-- No existe --> | ||
[[nga(2)|ɣngà]] [[ɣerqɣ]] [[atabe]] [[a-|a]][[muysa|muɣs]] [[a-|a]][[pquasqua|pqua]] [[-za|ʒhâ]]-<br> | [[nga(2)|ɣngà]] [[ɣerqɣ]] [[atabe]] [[a-|a]][[muysa|muɣs]] [[a-|a]][[pquasqua|pqua]] [[-za|ʒhâ]]-<br> |
Revisión del 22:22 1 dic 2012
SONETO.
XIêguâ cħibcħa cubun mabie agusû-
ca?
Muɣſca hɣſqui vcasûca aguenuâ?
ɣngà ɣerqɣ atabe amuɣs apqua ʒhâ-
guâ?
Ocanxînga hɣſqɣ quî amucanɣ?
Anguaqɣ aguen qhicħan ʒhɣb xieſɣ.
ɣs guesqɣ atabe ʒhɣbnɣ mucan ʒha
ɣnga cubun etaqɣn ʒhɣ mucan ʒhâ
ɣs acubun cħoin ʒhɣ mucanbê.
Arte cubun Cħibcħa o cas abqɣ?
ɣs qħihicħan achie ʒhɣ anguſungâ?
Achicaʒhɣ mabie an ya nua?
SONETO.
XIêguâ cħibcħa cubun mabie agusû-
ca?
Muɣſca hɣſqui vcasûca aguenuâ?
ɣngà ɣerqɣ atabe amuɣs apqua ʒhâ-
guâ?
Ocanxînga hɣſqɣ quî amucanɣ?
Anguaqɣ aguen qhicħan ʒhɣb xieſɣ.
ɣs guesqɣ atabe ʒhɣbnɣ mucan ʒha
ɣnga cubun etaqɣn ʒhɣ mucan ʒhâ
ɣs acubun cħoin ʒhɣ mucanbê.
Arte cubun Cħibcħa o cas abqɣ?
ɣs qħihicħan achie ʒhɣ anguſungâ?
Achicaʒhɣ mabie an ya nua?
Referencias
- ↑ Lematización morfológica realizada manualmente por Diego F. Gómez, usando como base a Gómez et Al. Transcripción Gramática de Lugo.
- ↑ Fotografía tomada de Fray Bernardo de Lugo. Gramatica en la Lengva General del Nvevo Reyno, llamada Mosca. Volumen de la Biblioteca Luis Ángel Arango, volumen del Instituto Caro y Cuervo (Gramática de Pasca), volumen de la Biblioteca Pública de Nueva York y facsímil del volumen de la Universidad del Rosario. Bogotá Colombia. 2004. Digitalizado por Jorge Yopasá Cárdenas.